Ugyan a Porsche elektromos autója még várat magára, de a Mission-E minden eddiginél gyorsabb töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését már megkezdte a gyár. A napokban a berlini Adlershof kerületében található Porsche szalon parkolójában helyezték üzembe a világ első 350 kW-os töltőoszlopait.

A parkolóban 2db AC és 2db DC oszlop is található, a berendezések folyadékhűtéses kábeleit a svájci HUBER+SHUNER biztosítja, amelyek végén CCS csatlakozókat találunk. A rendszer képes 400A áramerősség átvitelére a180 – 950 V feszültségtartományban, így a töltési teljesítmény akár a 350 kW-ot is elérheti. Szerencsére a Porsche mérnökei gondoltak a jelen járműveire is, így a ma elérhető, 50kW – 150kW-os töltőteljesítményt kezelő, 400V-on üzemelő villanyautók is gond nélkül tölthetők az oszlopról.

Nem csak a folyadékhűtésű kábel jelent különlegességet – a mindössze hét kilónyi, nem különösebben vastag vezetéket megfogva érezni is lehet a szigetelésében futó folyadékcsatornákat, amelyben glikol-víz keverék áramlik és amellyel télen melegíteni is lehet a kábelt a könnyebb kezelhetőség céljára – hanem a töltőállomás trafója is egyedülálló műszaki megoldás. Az egyes töltőberendezések saját szekunder tekercseket kaptak a középfeszültségű primer tekercsű trafón, így az összes HPC CCS fejen (high power charging CCS –a 350 kW-os töltési technika) mindig levehető a teljes teljesítmény, nem úgy, mint a Tesla SuC állomásain, ahol gyakran osztozni kell a teljesítményen . Azon Porsche kereskedéseknél, ahol a mérnökök nem tudják megoldani a középfeszültségű áramvételezést, ott pufferakkukat használnak majd annak érdekében, hogy a teljes teljesítmény rendelkezésre álljon.

A berlini állomást várhatóan ősszel nyitják meg és a használata mindenki számára ingyenes lesz. A német Elektrive értesülései szerint pedig a következő 350 kW-os töltőket már elkezdték telepíteni a Porsche amerikai központjában, Atlantában.