A Volkswagen nagyon komolyan veszi a jövőkutatást: az XL1 modell után idén már az utcákon is találkozhatunk azzal a két modellel, melyet a gyár az eCarTec kiállításra hozott: az e-Golf tisztán elektromos, illetve a Golf GTE plug-in hybrid volt közelről is megismerhatő a standon. Mindkét autó a márkától és a modelltől megszokott kiforrott konstrukció, egyáltalán nem “második körös” rétegmodellek. A két autó, különösen így egymás mellé állítva számos kérdést is felvet: melyik a jobb? Merre tart a világ? Hogyan képzeljük el a jövőt ezekkel a járművekkel? Hányféle feladatra, felhasználásra kell felkészíteni egy autót?

Nos, úgy tűnik, a Volkswagennek van válasza ezerkre a kérdésekre. A stand falán elhelyezett nagyméretű ábra jól szemlélteti a márka meghajtási rendszereit, és a gyár szerint ideális felhasználási körülményeiket. Ennek értelmében a dízel TDI motorok jelentik a gazdaságos hosszú távú utazások ideális meghajtását, a benzines TSI az all-rounder, a földgázzal üzemelő TGI pedig a megfizethető mobilitás és az emisszió csökkentés élharcosa. Természetesen érezzük, hogy erős a marketing-nyomás az ábra megalkotóján, de a számunkra érdekes rész most következik: a VW ábráján egyértelműen látszik, hogy az elővárosi közlekedésben a hybrid/plug-in hybrid megoldásokat, a tisztán városi üzemben pedig a legjobb, leghatékonyabb megoldásként az elektromos hajtást preferálja a gyártó.

A VW hajtásrendszerei

Természetesen mi úgy véljük, hogy az elektromos autózás idővel egyre nagyobb teret nyer az ábrán, de nem tagadjuk, hogy a hajtás előnyei ma még elsősorban valóban a városi, és város közeli közelekdésben mutatkoznak meg. A VW ábrája alapján azonban már ma is érdemes elgondolkodni: hová is teszi a gyártó a nálunk oly népszerű TDI meghajtást? Nem lenne érdemes elgondolkozni például a céges flották üzemeltetőinek, hogy az egyes felhasználási területekhez a jelenleg elérhető leggazdaságosabb alternatívát kapcsolják? Például egy céges flottában bőven elég lenne egy-két nagyobb dízel utazóautó az elektromos és plug-in hybrid napi ingázó járművek mellett. Ha pedig a menedzserek esetleg nem lennének elégedettek a golf-méretű cégautóval, nekik is van egy jó hírünk: hamarosan érkezik a Passat plug-in hybrid verziója. Van még kifogás?