A villanyautósok általában szeretnek azzal dicsekedni, hogy az autójuk mennyire megbízható, kevés karbantartást igénylő egy hagyományos járműhöz képest. A Chevy Bolt (itthon majd Opel Ampera-E) forgalmazásának megkezdésével egyidejűleg lassan a várva várt újdonság karbantartásáról is megtudhattunk részleteket.

Tehát: íme a Chevy Bolt előírt karbantartási igénye:

  • 12 000 kilométerenként, ha egyébként nem használunk téli-nyári gumit, meg kell forgatni az abroncsokat az egyenletes kopás érdekében
  • 36 000 kilométerenként javasolt kicserélni az utastér légszűrőbetétjét

Éééééééés……..többé-kevésbé ennyi.

Íme mindez táblázatba foglalva:

Jahogy motor, folyadékok, meg ilyen egyéb huncutságok? Olajcsere ugye helyből nincs, meg kupung, kipufogó, turbó, kettőstömegű lendkerék, jeladóhegyek és a többi szofisztikált ketyere sem. Mindezek mellett a motor várhatóan több mint 1 200 000 kilométerig nem igényel karbantartást. Egymillió-kettőszázezer kilométer, nem elírás. Folyadékok? Nos, arra bizony nagyon oda kell figyelni: 240 000 kilométerenként érdemes lecserélni a hűtőfolyadékot… A fékfolyadékot pedig 5 évente.

Na jó, de mi van a tipikus kopó-fogyó alkatrészekkel? A gyár tájékoztatása szerint ezt sem kell túlizgulnunk: várhatóan a féktárcsa-fékbetét sem fog fél millió kilométernél előbb elfogyni.

Tehát úgy tűnik, a Chevy Bolt karbantartásigénye nagyságrendileg zérus a ma megszokott “büdös” autók mellett. Nem csoda, hogy a kereskedők olyan sokszor húzzák a szájukat az elektromos autózásra…