A prototípust tavaly augusztusban kezdték el tesztelni, most pedig további járművekkel bővítik Ausztrália legnagyobb elektromos buszflottáját Sydney repülőterén. Az összesen hat jármű a repülőtéri buszokat üzemeltető Carbridge saját fejlesztése, amely a Gemiland buszgyártó és a kínai BYD technológiájára épült. A flotta kialakítása egy 5 millió dolláros fejlesztési csomag része, amellyel a földi kiszolgálás emisszióját kívánják csökkenteni.

A buszok egyenként 70 főt tudnak szállítani, hatótávolságuk 500km körül alakul – ezzel akár 100 fordulót is képesek megtenni a parkoló és a terminál között egyetlen feltöltéssel. A hat busz a tervek szerint évente több mint kétmillió embert fog kiszolgálni.

Ennek a terhelésnek a folyamatos, nagy üzembiztonságú elviseléséhez komoly műszaki háttér is szükséges: a járművek karosszériáját a Gemiland repülőgépgyártáshoz is használt, rendkívül magas minőségű alumíniumból alakította ki. A BYD által szállított hajtáslánc ZF első és hátsó hidat tartalmaz, a hátsó különlegessége, hogy itt található az egymástól függetlenül elhelyezett 2 darab 90 kW/350 Nm teljesítményű, vízhűtésées elektromos motor. A motorok 17.7 az egyhez arányú lassító áttételen keresztül hajtják meg a járművet, hatalmas gyorsulást biztosítva ezáltal – miközben a végsebesség sem alacsony, a busz akár 70 km/h-val is száguldhat.

Az energia tárolásáról összesen 324 kWh kapacitású, lítium-vasfoszfát akkumulátorcsomag gondoskodik, amely két helyre osztva, a tető első részén, illetve hátul, a motor hagyományos helyén lett elhelyezve. A töltést két 40 kW-os villámtöltő együttes használatával is meg lehet oldani, így speciális berendezések nélkül is képes a 80 kW-os villámtöltésre a jármű.