A VW hamarosan feltámaszthatja a legendás T1-es Transportert, immár teljesen elektromos verzióban.

A detroiti autószalonon mutatták be az ID BUZZ elnevezéső koncepciót, amely papíron legalábbis egészen fantasztikus. A koncepció része a VW dízelbotrány utáni nagy fogadkozásának, miszerint 2025-re már legalább 30 teljesen elektromos modell lesz a kínálatban.

Az ID BUZZ mikrobusz egyébként nagyon eltalált formájú, igazán remek járműnek ígérkezik – és ami a legjobb, a VW ígérete szerint valóban gyártani fogják. A sorozatgyártás indítására azonban sajnos még várnunk kell: a nemrég bemutatott ID Concept alapjain (MEB platform) előbb az ID Hatchback érkezhet 2020 körül, az újraálmodott transporter pedig 2022 környékén követheti.

Addig is lássuk, hogy mit álmodtak a Volkswagen tervezői a koncepcióba! Mindenekelőtt a villany-érában már megszokott brutális menetteljesítményeket várhatunk: a két motorral kialakított összkerékhajtási rendszer összesen 373 lóerővel gondoskodik a dinamizmusról, ami így kb. 5 másodperc alatt lesz képes 100 km/óra sebességre katapultálni a kisbuszt. Mindezt egy 111kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, ami a gyár állítása szerint 30 perc alatt 80%-ig tölthető lesz CCS combo csatlakozón keresztül. Mindez egyben azt is jelenti, hogy várhatóan képes lesz együttműködni a nagy német autógyárak közös fejlesztésű 150kW teljesítményű töltőrendszerével.

A hatalmas akkumulátor a NEDC szabvány szerint akár 600km-es hatótávot is lehetővé tesz, a józanabb EPA szabvány szerint is bőven 400 km feletti hatótávval számolhatunk.

Koncepcióautó révén a mérnökök bátran elengedték a fantáziájukat: már beletervezték a VW várhatóan 2025 körül megjelenő teljesen önvezető rendszerét – ez az elképzelések szerint teljesen a műszerfalba húzná a kormányt az önvezető üzemben, miközben a sofőrülés akár 180 fokban is elforgatható lenne – vagyis a vezető és az anyósülésen helyet foglaló is utazhatna “háttal”, beszélgetve a többi utassal. Ez azért így elsőre elég ijesztően hangzik. 🙂

A kulccsal a VW sem nagyon akar foglalkozni a jövőben, ezt a szerepet a felhasználó mobiltelefonja fogja elsősorban átvenni, ami egyfajta digitális azonosítóként funkcionál majd – és természetesen minden felhasználói paraméter betöltését is jelenti egyben, az ülésbeállításoktól a légkondin át a kedvenc rádióadók listáján keresztül a navi, névjegyzék, hang, és hangulatfény beállításokig bezárólag. Mindezt “természetesen” a felhőben tárolja a rendszer.

A világításra az ezerféleképpen működő hangulatfényen túl a külső esetében is rágyúrtak a mérnökök – az autó szinte kommunikál a led-es panelek segítségével. Valahogy így:

De tényleg, a VW állítása szerint a parkoló, “pihenő” ID BUZZ konkrétan lecsukja majd a “szemeit”, és csak egy kicsi fénycsík látszik majd a fényszórókon. Indításkor 360 fokos fényshow-val köszönti majd a tulajdonosát, elsőként a VW logók gyúlnak fel, majd a hangulatfény, végül pedig az autó kinyitja a szemeit…

Az autó “nézését” egészen az extremitásig tudják fokozni a VW mérnökei: a tervek szerint gyorsításkor összehúzza a szemeit, de a teljesen automata módban is igyekszik kommunikálni a jármű: kanyarodáskor a szemeivel is arra néz, amerre menni fog, illetve ha gyalogosokat észlel, akkor “rájuk nézve” igyekszik felvenni a “szemkontaktust”, így figyelmeztetve a gyalogosokat.

Nyilván még rengeteget fog változni a koncepció a szériagyártás előtt, és nagyon reméljük, hogy a VW tényleg bevállalja az ikonikus hippiautó újraélesztését. Mindenesetre mi már most nagyon szeretnénk egyet.

Képek: VW