Több éves tervezést és előkészítést követően 2014. szeptember 13-án Pekingben rajtol el az “elektromos forma 1”, azaz a Formula E széria. De mégis mi teszi egyedülállóvá ezt a versenyt? Természetesen mindenekelőtt a meghajtás: a Formula E széria autói kizárólag elektromos meghajtással üzemelnek. Ennek ellenére mindenben felveszik a versenyt a megszokott gépekkel: a 0-100-at 2,8 másodperc alatt teljesítik, miközben egyenesben a 230 km/h-t is meghaladja a sebességük.

A végsebesség kihasználására ugyanakkor ritkán lesz esély: a Formula E ugyanis főként városi pályákon zajlik majd, lélegzetelállító látványt és izgalmakat ígérve. Az első évad versenynaptárában a Forma1-ből már jól ismert Monte Carlo mellett olyan különleges helyszínek is feltűnnek, mint London, Berlin, Buenos Aires, Miami, Long Beach.

Az izgalmakat tovább növeli, hogy a Formula E pilótáknak a kötelező boxkiállás során autót is kell majd cserélni. Így minden pilóta két autóval teljesíti a versenytávot.

Az első szezonnak egyébként 10 csapat 20 pilótával vág neki, mindannyian ugyanolyan, Spark-Renault SRT_01E Formule E autót használva, a második évadtól azonban megnyílik a lehetőség a saját konstrukciók fejlesztésére is. A versenysorozatben dolgozók között ismerős nevekre is bukkanhatunk: az ex-F1-es Jarno Trulli saját csapatot indít, ahol az AutoGP-ben ismert tehetséges olasz pilótanővel, Michela Cerrutival együtt versenyeznek majd, de itt folytatja pályafutását a Forma-1-ben korábban megfordult pilóták közül például Bruno Senna, Karun Chandok, Jaime Alguersuari, Nick Heidfeld Seb Buemi és Lucas di Grassi is.

A 2014-2015-ös versenynaptár:

2014.09.13. Peking, Kína

2014.10.22. Putrajaya, Malajzia

2014.12.13. Punta del Este, Uruguay

2015.01.10. Buenos Aires, Argentína

2015.03.14. Miami, Egyesült Államok

2015.04.04. Long Beach, Egyesült Államok

2015.05.09. Monte Carlo, Monaco

2015.05.30. Berlin, Németország

2015.06.27. London, Egyesült Királyság