Hamarosan, szeptember 14-én elstartol a szakma egyik legjelentősebb rendezvénye a frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung – IAA), amelyet kétévente szerveznek meg. Számos gyártó itt mutatja be először a nagyközönségnek legújabb modell koncepcióit, fejlesztéseit. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány olyan új tisztán elektromos modellt, koncepciót, és technológiai innovációt, amelyek várhatóan itt debütálnak majd:

BMW – Mini Electric

A BMW Mini legújabb tisztán elektromos modellje 2019-re várható, azonban a koncepció modellt már Frankfurtban bemutatják. A jármű teljesítményéről, hatótávolságáról a gyártó még nem közölt hivatalos adatokat, de azt már tudhatjuk, hogy kifejezetten nagyvárosi közlekedésre tervezik és kiemelt hangsúlyt fektetnek a designra.

Daimler – Smart Vision EQ Fortwo

A tisztán elektromos kétüléses smart koncepció lényege, hogy teljesen autonóm vezetési rendszerrel rendelkezik és a 2030-as városi közlekedésre tervezik. A Daimler mérnökei ennek megfelelően olyan intelligens rendszereket építettek bele, mint például az elején látható digitális panel, amely kommunikációs funkciókat lát el. Az első és a hátsó fényszórókat ledekkel helyettesítették, az autó belsejét pedig hatalmas kijelzőkkel szerelték fel. A gyártó kifejezetten közösségi közlekedésre szánja a járművet, érdekesség, hogy a koncepció tervei szerint az autó érzékelni majd, ha a 30 kWh-ás akkumulátora lemerülőben van és képes lesz önmagától elhajtani a töltőpontra.

BMW – BMW i3 i3s (sport concept)

Frankfurtban prezentálja hivatalosan először a BMW új i3-as modelljeit. A sztenderd i3 nem sokat változik, míg az i3s, a sportos verzió annál többet. A gyártó úgy döntött, hogy az i3s modell elektromotorjának teljesítményét 125 kW-ról 135 kW-ra növeli, ugyanakkor emeli a maximális nyomatékot is 250 Nm-ről 270 Nm-re, a maximális sebessége pedig 160km/h lesz. Az akkumulátor tekintetében a BMW továbbra is a relatív újnak számító 94 Ah cellákra és 33,2 kWh –ás akkumulátor pakkra koncentrál.

Continental – elektromos autókra tervezett kerék koncepció

A Continental szintén Frankfurtban mutatja be az új járműkerék koncepcióját, amely az elektromos autók kerék-és fékrendszer optimalizációjára irányul. Az új koncepció legtöbb alkatrésze alumíniumból készül, melynek előnye, hogy könnyű és nem korrodálódik. A keret csillag alakzatú közepéhez csatlakozik a féktárcsa, míg a féknyereg a kerék belsejében van. Így a féktárcsa sokkal nagyobb, mint a hagyományos kerekekben.