Hamarosan Kína is csatlakozik azon országokhoz, ahol előre látható időn belül betilthatják a dízel-és benzinüzemű autók értékesítését.

Az ország iparügyi miniszterhelyettesének nyilatkozata szerint elkezdték az ezzel kapcsolatos kutatásokat, a kínai állami hírügynökség jelentése alapján pedig már folyamatban van a fosszilis energiahordozókkal meghajtott járművek gyártásának és értékesítésének megszüntetésére irányuló ütemterv kidolgozása is, azonban a pontos céldátumról még nem döntött a kormány.

Kína jelenleg a világ vezető autópiaca, ahol tavaly mintegy 25,53 millió autót adtak el (ebbe beleértve az elektromos, a hibrid és a benzin-vagy dízelüzemű járműveket is), ami 14,4%-os növekedést jelentett a 2015-ös évhez képest. Az ország a tisztán elektromos és hibrid gépkocsik eladásában is az élen jár, 2015 óta mintegy 336 000 elektromos és hibrid autót értékesítettek az, ami világviszonylatban az összes eladott elektromos és hibrid gépkocsi 40%-a. Az előrejelzések szerint pedig 2015-re az elektromos és hibrid autók száma együttesen akár a 6 milliót is elérhetik.

A kínai kormány bejelentése nem meglepő, hiszen eddig is látványosan hozzájárult az elektromobilitás elterjedéséhez, például hatalmas összegekkel támogatja a technológia fejlesztését célzó autóipari vállalatokat. A világ egyik legszennyezettebb városában, Pekingben pedig idén elkezdték azt a programot, amelynek a végére várhatóan tisztán elektromos autókra cserélik le a taxikat.