La Jamais ContenteA villanyautózás története szorosan összefonódik a sebesség (sőt, a korai távolsági) rekordokkal is. Ma már közismert tény, hogy elsőként a “La Jamais Contente”, azaz az “örök elégedetlen” nevű elektromos autóval érte el a belga Camille Jenatzy a lélegzetelállító 100 km/órás sebességet 1899-ben (!). (Érdekesség, hogy szintén ugyanabban az évben, azaz még 1899-ben már 140 km(!) volt az egy feltöltéssel megtett legnagyobb villanyautós távolság, ami 1901-re már 307 kilométerre emelkedett!)

Az újabb határok elérése és áttörése természetesen ma is hajtja a modern fejlesztőcsapatokat. A Venturi Buckeye Bullet nevű, az Ohio-i Állami Egyetem által épített autó néhány hete a saját korábbi eredményét túlszárnyalva új elektromos meghajtású sebességrekordot ért el! Az oda-vissza mért szakaszon 2016. szeptember 16-án a Venturi Buckeye Bullet 341,4 mérföld per órás átlagsebességgel száguldott, azaz az új rekord

549,4 km/h

Korábbi teszteken az autó már elérte (egy irányban) az 576 km/órás sebességet is, de mivel ezt nem tudta mindkét irányban megismételni, ez a kísérlet nem került be a rekordok közé. Az autóról egyébként azt lehet tudni, hogy a csapat magját az egyetem diákjai adják, akik a Venturi technológiájára épülő meghajtással, 2 motorral szerelték fel az autót. Az energiáról 2 megawattos akkumulátor gondoskodik. A csapat új célja, hogy áttörjék a 400 mérföld per órás, azaz a 643,7 km/órás határt.