[blockquote author=”” link=”” link_title=”” target=””]”A rendszer gyakorlati energiasűrűsége
több mint 300 Wh/kg-os – mondja a kutató ” [/blockquote]

  Az elektromos autók száma csaknem megduplázódott 2013-ban, de a legtöbb villanyverda továbbra sem visz messzebb, mint 180 km egy feltöltéssel. Természetesen, a gyártók mindent elkövetnek, hogy a hatótávolságot 500 kilométerre vagy e fölé növeljék. A minap számoltak be a kutatók egy újabb előrelépésről,  a ” lélegző ” elem kifejlesztéséről , amely képes lehet arra, hogy egy napon felváltsa a mai  lítium-ion technológiát. A technológiát, az Amerikai Kémiai Társaság ( ACS ) éves országos találkozóján mutatták be amely a világ legnagyobb ilyen rendezvénye a tudományos társadalomban.

Mi is a  fő különbség a lítium – ion és a lítium – levegő elem technológiája között?

  Az utóbbi megoldásban,   a hagyományos katódot, mint kulcsfontosságú elemet a levegővel helyettesítik. Ezáltal ez a  fém – levegő akkumulátor könnyebb, a akkumlátorcsomagok több energiát tudnak tárolni kisebb helyen. Ez jelenleg az egyik kulcskérdése a villanyautózásnak hiszen a nagyméretű és súlyos akkupakkok elhelyezése számos problémát ad az autógyáraknak. Ha előállna egy  a mai megoldásoknál jóval könnyebb és kisebb megoldás akkor az valószínűleg meghozná a várva várt kritikus áttörést az elektromos autók számát tekintve.

  Bár a lítium-levegő technológia nagyon ígéretes és izgalmas., még sok a teendő  mielőtt találkoznánk vele a motorháztető alatt. A megoldás egyik fő összetevője amin a kutatók jelenleg dolgoznak az az  akkumulátorok elektrolit anayaga, amely az áramot vezeti az elektródák között. 
Japán tudósok egy olyan vizes oldatot tartalmazó megoldást fejlesztenek amely amellett, hogy megvédi a  lítium- elektródát  nem csökkenti  az elektrolit magas vezetőképességét és így az akku erejét. Az eredmény g majdnem kétszerese energiatároló kapacitás – mért wattóra per kilogramm ( Wh / kg) – a lítium-ion akkumulátorral összehasonlítva.

Ígéretes, a magunk részéről drukkolunk. 🙂

forrás: ACS (Amerikai Kémiai Társaság)
http://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/newsreleases/2014/march/a-battery-that-breathes-could-power-next-gen-electric-vehicles.html