Az elektromos autózás jövőjének sarkalatos pontja a hatótáv növelése, azaz, hogy egy töltéssel minél messzebbre jussunk. A gyártók folyamatosan kísérleteznek és újabbnál újabb megoldásokkal rukkolnak elő mind az akkumulátorok kapacitásának növelésére, mind pedig a töltési technológiára nézve. Az Audi például a napelemes gépkocsitetőben lát egy megoldási lehetőséget.

A német prémium autó gyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy a kínai Hanergy cég leányvállalatával, az Alta Devices-al közösen azon dolgozik, hogy az elektromos meghajtású modelljeinek tetőablakába napenergia termelő paneleket építsen be. A panelek egyelőre nem a haladást biztosító nagyfeszültségű akkumulátor számára szolgáltatnak plusz energiát, hanem inkább olyan segédberendezések áramellátását látják el, mint az ülésfűtés, vagy a légkondicionáló. Ennek következtében, igaz csak közvetetten, de némileg növelhető  az autó hatótávolsága. A napelemekkel felszerelt Audi prototípusa még az idén várható.

Végső cél pedig, hogy a rendszer folyamatos fejlesztésével a napelemek idővel a haladási energiát biztosító akkumulátort is feltöltsék, hiszen a jelenlegi napelemekkel elérhető teljesítményszint csak a segédüzemi, 12V-os rendszert képes részben kiszolgálni.