Nissan-ZEOD-RC2A Nissan már régóta sokkolja a világot az igazán különleges formájú koncepció- és versenyautóival. A 2012-ben még csak a meghajtást biztosították a DeltaWing versenyautónak, majd 2014-re a formát megtartva önálló fejlesztésként mutatták be a hibrid meghajtású Nissan ZEOD RC-t.

A sort a Nissan egy új, működő prototípussal folytatja: a statikus tanulmányautóként először a 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatott Nissan BladeGlidert most Rioban, az Olimpiai Parkban mutatják be a sajtó képviselőinek és a gyártó vendégeinek működés közben.

A BladeGlider hajtása már 100 százalékban elektromos, különleges teljesítményét a Nissan technológiai partnereként közreműködő Williams Advanced Engineering akkumulátor- és motortechnológiájának köszönheti. A demonstrációs modellek végsebessége meghaladja a 190 km/h-t, és kevesebb mint 5 mp alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/h-ra.  A hátsó kerekeket két, egyenként 130 kW-os villanymotor hajtja.

A megemelt övvonalú, hátulról nyíló sirályszárnyas ajtók egészen különleges megjelenést adnak a formájával már amúgy is sokkoló gépnek.

A vezetőülés nyílhegy formában, a két utasülés között, valamivel azok előtt helyezkedik el. Az egybefüggő, keret nélküli szélvédő teljes kilátást biztosít az autó minden utasának. A Bladeglider szinte minden funkciója a kormánykerékről vezérelhető, ami szerves egységet alkot az autó sebességét, töltöttségi állapotát, az aktuális regenerációs üzemmódot és nyomatékelosztást is mutató központi kijelzővel. A központi kijelző mellett két kisebb képernyő is helyet kapott, ezek az első kerekek mögött felszerelt, oldalra-hátrafelé néző kamerák képét mutatják. Az autót hátramenetbe kapcsolva a két képernyő átvált a bukókeret hátsó részén elhelyezett kamerák képére, hogy segítse a tolatási manővereket.

A hajtásrendszer különlegessége, hogy nyomatékelosztást is tud alkalmazni, így javítva a stabilitást és a kezelhetőséget. A nyomatékelosztó rendszer automatikusan nagyobb nyomatékot juttat az ívkülső kerekekre, ha alulkormányozottságot észlel.Mindez háromféle beállítással érhető el: kikapcsolt, agilis, illetve drift üzemmódot tud a rendszer. A driftet szívesen kipróbálnánk.

Bár az újdonság menetteljesítményei villanyautós körökben nem számítanak kimagasló értékeknek, az akkumulátorkapacitás figyelemre méltó: a gyár állítása szerint az autót egy nagy teljesítményű, öt modulból álló, 220 kWh-ás lítiumion-akkumulátor látja el energiával.