Az Evoke igazán nemzetközi vállalat: néhány Pekingben élő európai, amerikai és kanadai állt össze, és alapította meg a vállalkozást. Ez a felállás akár a siker kulcsa is lehet: a kínai beszállítói háttérrel, európai formatervvel igyekeznek meghódítani elsőként az amerikai és kínai, majd a világpiacot egyaránt.

Akár mosolyogva legyinthetnénk is ezekre a nagyratörő tervekre, hiszen megannyi hasonló kezdeményezést láttunk elbukni az elektromobilitás területén – különösen akkor, ha kifejezetten alacsony áron próbált valaki piaci részesedést szerezni. Az Evoke új, Urban S modelljét és a céget azonban illik komolyan venni, hiszen nem akármilyen partnerekkel vágott bele a kalandba: az akkumulátortechnológiát a Samsung szállítja, az SDI cellák pedig a BMW i3-ban is bizonyítanak.

Tovább erősítheti a bizalmat az új márka iránt, hogy a gyártást a Foxconn végzi majd, ugyanaz a giga-vállalat, amely többek között az iPhone-ok előállításáért is felel.

Így már nem tűnik túlzónak a vállalkozás 2017-re tervezett 2000 darabos értékesítési célja, különösen, ha figyelembe vesszük a rendkívül kedvező 10 000 dolláros, azaz kb. 2,9 millió forintos árat is.

 

Ezért a pénzért az Evoke egy rendkívül szép formatervvel megáldott motorkerékpárt szállít, kellemes műszaki tartalommal: az Urban S akkupakkja 9kWh kapacitású, ami a gyár szerint kb. 200 kilométeres városi, és 120 kilométeres autópálya használatot tesz lehetővé. A végsebesség ugyan nem kiemelkedő, mindössze 130 km/h. Ezzel együtt is alighanem kellemesen lehet haladni a 19 kW-os villanymotorral, hiszen a városi maximumot alig 2,5 másodperc alatt így is eléri a gép.

Nyilván nem véletlen sem a műszaki tartalom, sem az ár: ezekkel az adatokkal szinte mindenben jobb/olcsóbb az újdonság, mint a hozzá legközelebb álló piacvezető vetélytárs, a Zero S elektromos motor.

A cég a fejlesztésekkel sem áll le: várhatóan még ebben az évben bemutatnak egy cruiser és egy cafe racer kivitelt is – tekintve, hogy milyen szépre rajzolták a városi naked bike-ot, ez a két fejlesztési irány tényleg robbanthat a piacon, hiszen eddig csak házi építésű szép elektromos cruisert láttunk, cafe racert pedig talán még úgy sem.

Kép: Evoke Motorcycles