Végre a részleteket is megtudtuk a hetek óta csepegtetett információk után: a Tesla mostantól minden autóját felszereli a teljesen önálló közlekedéshez szükséges minden eszközzel – a szoftver pedig hamarosan érkezik.
Mit is jelent mindez? A most beszerelésre kerülő hardvereszközöket a később érkező szoftverfrissítések egyre jobban fogják használni, és több fokozatban ezek az autók már el fognak jutni a teljesen önálló közlekedésig. Természetesen addig még hosszú az út, nem csupán technikai, de jogi értelemben is.

Lássuk, milyen eszközökkel érkeznek az új Teslák:
- 360 fokos lefedettséget biztosító kamerarendszer, összesen 8 kamerával
- 12 db. ultrahangos szenzor
- egy nagy teljesítményű radar az autó orrában
- egy Elon Musk által “szuperszámítógépnek” nevezett feldolgozóegység, ami a mostaninál kb. 40-szer nagyobb számítási teljesítményű. (Így másodpercenként 12 ezer milliárd műveletet képes elvégezni.)

Ahogyan a fenti rajzon is látszik, a szenzorok, kamerák, és a radar egymással átfedésben működnek. Természetesen magukon a szenzorokon is javítottak, az ultrahangos rendszer például kétszer nagyobb felbontású és hatótávolságú, mint az előző verzió.
Az új rendszert minden mostantól gyártott Tesla megkapja, ugyanakkor ezek teljes körű használatához a tulajdonosoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlni. Az első lépcsőben az Enhanced Autopilot funkció megvételével lehet aktiválni a rendszert, ami 4 kamerával, illetve az ultrahangos rendszerrel dolgozik. Ez még sok újdonságot nem hoz a már elérhető funkciókhoz képet: ügyes sávtartás, sávváltás, automata parkolás, esetleg garázsba beállás érhető így el. Ezt a funkciót rendeléskor 5000 dollárért, bármikor később pedig 6000 dollárért lehet elérni.

A második csomag a “Full Self Driving Capacity” elnevezést kapta, ezért a megrendeléskor 3000, később aktiválva pedig 4000 dollárt kell fizetni. Ez az opció aktiválja az összes új érzékelőt (mind a 8 kamerát használja), és teszi lehetővé a folyamatos fejlődését az autónak egészen a teljesen önálló módig. A rendszer teljes kiépítettségekor ez azt fogja jelenteni, hogy minden emberi beavatkozás nélkül lesz képes a Teslánk elvinni bennünket a célig – amelyet természetesen a naptárunkból olvas ki. Út közben természetesen figyeli és értelmezi a táblákat, közlekedési lámpák jelzéseit, közlekedési szabályokat is. Ha megérkeztünk, akkor kiszállás után parkolóhely-kereső üzemmódra vált, és önállóan leparkol a közelben. Ha már nincs több programunk, akkor hazavisz minket az autó, majd leparkol a garázsban.

A gyár várakozása szerint a rendszer az átlagos emberi vezetőhöz képest legalább kétszer biztonságosabb lesz. Az új rendszerre épülő, egyre okosabb szoftverek várhatóan ütemezetten érkeznek az autókra, 2018-ra érve el a teljes funkcionalitást.
Az alábbi videón működés közben láthatjuk az új rendszert:
Tesla Autopilot 2.0 – Level 5 Autonomy. Full Self-Driving Hardware
The latest demonstration of Enhanced Autopilot supported by Tesla Vision and the Full Self-Driving Hardware becoming available on all Tesla cars. ❤️ Tesla