Néhány hete Budapesten is felröppentek olyan hírek, miszerint egy bizonyos időn belül csak elektromos autókkal lehetne taxiszolgáltatást végezni a fővárosban. Aztán persze gyorsan cáfolták is ezeket.

Pekingben azonban a kérdés nem tűr halasztást. A világ egyik (ha nem “a”) legszennyezettebb városában minden gramm nem helyben kibocsátott szennyezés is sokat számít, így ott tényleg meglépték a rendeletet.

Az idén induló program célja, hogy minden újonnan regisztrált taxi elektromos meghajtású legyen – a 20 milliós várost jelenleg 70 ezer taxi szolgálja ki, a csere teljes költsége körülbelül 9 milliárd jüan, azaz nagyjából 380 milliárd forint (!) lesz.

Ez az összeg már jónéhány autógyártó figyelmét felkeltheti, így könnyen elképzelhető, hogy kifejezetten a pekingi taxik igényeinek megfelelő, speciálisan erre a célra készített modellek is megjelennek a piacon. A kínai autógyártás amúgy is nagyon komolyan fejleszt elektromos irányban, jónéhány nálunk teljesen ismeretlen modell is igen népszerű az ázsiai országban, amely már a világ legnagyobb elektromos jármű piacát mondhatja magáénak. 2016-ban az országban megduplázódott az elektromos meghajtású járművek száma, amely így elérte a 600 000-et – túlszárnyalva ezzel az európai és amerikai piac közös volumenét is.

Hogy érzékeltessük a helyzet súlyosságát, íme egy döbbenetes videó a pekingi állapotokról:

 

Borítókép: thebeijinger.com