Amikor a franciáknak elgurul a gyógyszerük, általában valami igazán remek dolog sül ki a mutatványból. Emlékezzünk csak a csigazabálók korábbi őrült autóira, amik nem egyszer voltak az autóskártyák királyai: a Renault 5 Turbo , a Peugeot 205 T16, vagy a középmotorosra épített V6-os Clio mind-mind legendák voltak.

Talán egy pillanatra úgy tűnt, hogy az elektromos kor hajnalán búcsút inthetünk ezeknek az igazán őrült verdáknak – szerencsére azonban nem így történt. A Renault a genfi autószalonon leplezte le a Zoe E-sport névre hallgató zsebvadállatot.

A nyers számok: 2 motor, 460 lóerő, 640Nm nyomaték, 1400 kilós saját tömeg, amiből 450 kg az akkumulátor.

Mindezt az útra szabadítva eléggé markáns élményben lesz részünk: a 0-100-as sprintet 3,2 másodperc alatt futja meg az aprócska villám, de ami ennél sokkal durvább: a 0-200 is megvan bőven 10 másodperc alatt.

Ha sikerült magunkhoz térnünk, miután egy gyorsvonat erejével hátbavert minket az elmebeteg gyösz, elmélyedhetünk a technika részleteiben. Az ugye világos, hogy a felfoghatatlanul gyors “kék tárgy” Renault Zoét, legalábbis a jelenleg ismert formájában maximum nyomokban tartalmaz. Meg ködben, távolról, hunyorítva, esetleg, hasonlít egy kicsit rá.

Szóval a Zoe formájú őrület alapvetően a Renault Formula-E versenyautó technikáját rejti,   ami köré egy teljesen egyedi acél vázat építettek, amire aztán szénszálból és kevlárból formázták meg a kigyúrt Zoe-testet. Ezen a szinten a spoiler és a diffúzor már nem csupán látványelem, ezt is a versenytechnikából kapta meg a csöppség.

Belül gyönyörűen megmunkált műszerfalat találunk, alumínium kezelőszervekkel, hozzáillő egyedi varrású Recaro ülésekkel. Itt matatva egy csomó mindent állítgathatunk: például a négyféle vezetési módot, amikkel az autó viselkedését szabályozhatjuk. Vagy csavargathatunk egy cseppet az állítható Öhlins gátlókon.

Ha pedig mindezt meguntuk, még van egy trükkje a legdurvább Zoe-nak: a kilincseket lefelejtették róla. Az ajtókat a meghatározott pontokon, érintésérzékeny felületek nyomkodásával lehet nyitni. Egy utolsó alázásnak még jól jöhet a parkolóban, ha már úgyis legyorsultunk mindenkit…

Kép: Renault