Eddig is biztosak voltunk benne, hogy a Gigafactory képeken az 1-es szám közel sem véletlen. Teljesen logikus, hogy az európai és az ázsiai (főleg a kínai) piacra nem fognak Amerikából szállítgatni, helyben fognak gyártani, azaz mindenképpen kell újabb Gigafactory az igények kielégítéséhez.

Azt, hogy hol építenek majd gyárat, pedig az fogja eldönteni, ki mit ajánl. Már az 1-es gyárat is keményen megversenyeztették, végül Nevada vállalt be horror támogatást és adókedvezményt. Az európai országok közötti versenyben közel sem biztos, hogy Magyarország esetleges pénzügyi vállalásai elegendőek lesznek. A megújuló energiaforrásokhoz való negatív hozzáállás olyan versenyhátrányt jelenthet, ami nem tűnik leküzdhetőnek. Nem véletlen, hogy eddig nem létesült (és egyelőre nincs is hír róla hogy létesülne) Supercharger Magyarországon, holott már Lengyelországban (1, nemsokára 8), Csehországban (1, nemsokára 3), Szlovákiában (1, nemsokára 2), Szlovéniában (2, nemsokára 3) és Horvátországban (2, nemsokára 4) is van. A legközelebbit Belgrádban fogják átadni várhatóan, aztán Romániában négyet, Ukrajnában kettőt is…

További részletek a Totalcaron:

Európába is építene Gigafactory-t a Tesla