Minden különösebb külsőség nélkül, a szentpétervári U35 zenei és költészeti fesztiválon mutatták be a Lada Vesta elektromos változatát.

Az autóról nem árultak el túl sok információt, de az már az első képekből és adatokból is látszik, hogy a Lada mérnökei oroszos gyakorlatiassággal álltak a problémához. A kasztnin még csak minimális módosításokat sem nagyon végeztek, a töltőcsatlakozót a tanksapka alá helyezték el.

Néhány adatot is tudni lehet az autóról: 25 kWh-s Li-Ion akkucsomagot kapott, amely egy 60 kW-os (82 lóerős) villanymotort táplál. Mindez mérsékelt menetteljesítményeket tesz lehetővé: a 100 km/h-s sebességet 15,5 másodperc alatt éri el a Vesta EV, a csúcssebesség 140 km/h. A hatótáv 150 km körül alakulhat.

Mi a magunk részéről nagyon kíváncsiak lennénk további részletekre is: például arra, hogy vajon hogyan van bekötve a Type 2 csatlakozó? Csak a váltóáramú kapcsokat használják, vagy a Teslát utánozzák? Az eredeti forrás nem beszél gyorstöltésről, csak arról, hogy otthoni hálózatról 9 óra alatt lehet feltölteni az autót. Ebből arra lehet következtetni, hogy a proto kocsiban még nincs gyorstöltési lehetőség, az még csak ígéret.

Mindez azonban egyáltalán nem feltétlenül probléma. A maga egyszerűségével a Vesta EV városi használatra tökéletesen megfelelhet. Lehet, hogy ez lesz a keleti blokk olcsó villanyautója? Taxija?

A gyártásról ellentmondásosak az információk: állítólag a gyár erősen szorgalmazza az országos töltőhálózat kiépítését, ugyanakkor a Vesta EV sorozatgyártásáról még nincsenek megbízható információk.