Miközben szinte az egész elektromobilitási világ az új Tesla Model 3-ról beszél, addig a Német Elektrotechnikai Egyesület (VDE – Verband der Elektrotechnik, Elektronik und Informationstechnik) egy új szabvány-sorozatot dolgozott ki az elektromos autók és a töltőberendezések közötti kommunikáció megkönnyítésére

Az IEC 63110 jelet viselő szabványcsomag az eddigieknél szélesebben értelmezi a villanyautó és a töltőberendezés közötti kommunikáció kérdését. Egy szabványosított adatcsere protokoll-sorozaton keresztül biztosítja azt, hogy Európában bármelyik gyártmányú autó képes legyen kompatibilitási problémák nélkül bárhol kommunikálni az okos elektromos hálózat részét képező jövőbeli töltőoszlopokkal, és az energia ellátó rendszerekkel, továbbá különösebb problémák nélkül képes legyen a töltő és az autó „megbeszélni” azt, hogy mikor és mekkora teljesítménnyel lehet tölteni.

Az új szabvány óriási jelentőséggel bír, hiszen segítségével egységessé válhat az elektromos autót az intelligens energiaellátó hálózat részének tekintő áramvételezési és áramvisszaadási folyamat kommunikációja. Így elkerülhető, hogy az egyes országok vagy éppen az áramszolgáltatók saját, egymással összeegyeztethetetlen okos rendszereket fejlesszenek és megismétlődjék a már annyiszor tapasztalt kompatibilitási probléma (amelyre akár a villanyautózásban is akad példa elég, ha a CHAdeMO – CCS Combo2 töltőcsatlakozásra gondolunk).