A Renault-Nissan konszern főnöke, Carlos Ghosn – feltehetőleg véletlenül – elszólta magát egy Tokyo Business News Channel interjú kapcsán. A helyi Daily Kanban újságírójának kérdésére kijelentette, hogy a hatósugár kérdését nagyon hamar leveszik a napirendről.

 Egy új, innovatív akkutechnológiáról lehet szó, amelynek tükrében a Tesla akkugyárában 2017-től gyártani tervezett áramforrás is elavultnak lesz mondható. Valószínűleg az új nagy energiasűrűségű akkut először kisebb csomagban építhetik be, ezzel mérsékelve a költségeket és így biztosítva akár már az új Leaf-nek megfizethető áron 300 km feletti hatótávot.

 Miután a konszern további villanyautó terveit eddig alapos homály övezte, az elszólásból egy szériaérett és költségtakarékos akku meglétére lehet következtetni, 400 km körüli hatótávval. Hogy aztán ez csak az új Leaf-be kerül be, vagy esetlen más Renault modell is megkapja, nem tudni.

 A túl korai elszólás akár a jelenlegi modellek erkölcsi elavulását is jelentheti. Ugyan bizonyos mértékig fennáll ez a veszély, de a szellem most kiszabadult a palackból, a tényt letagadni már nem nagyon lehet.

 Ama bizonyos riport a késő esti Tokyo Business News Channel-en valahogy így hangozhatott:

  • Riporter: Új akkumulátoron dolgozik a Nissan?
  • Ghosn: Igen.
  • Riporter: Tudna erről többet mondani nekünk?
  • Ghosn: Nem.
  • Riporter: A hatósugár megduplázódik?
  • Ghosn: Igen.
  • Riporter: Ez 400 km-nél is többet jelent?
  • Ghosn: Igen.

Bár azt nem lehet kizárni, hogy Ghosn szavait esetleg félreértelmezték, lévén idegen országban idegen nyelven folyhatott a diskurzus, ennek ellenére a riport és a témakörnyezet okán aligha lehet kétséges, hogy a szavai egy újfajta, röviddel a sorozatgyártás előtt álló akkura utalnak.

Mivel a Leaf-fel kapcsolatban már többször szóba került az 50%-kal megnövelt hatótáv kérdése, könnyen elképzelhető, hogy ezzel az új akkuval az optimista mérési ciklus szerint akár a 400 km is teljesíthető lesz. Az, hogy ezt szériában megkapja az új Leaf, vagy esetleg feláras extra lesz, még szintén nem közölték.

 A főnök elszólását követően az újságírók a Nissan-szóvivő Jeff Kuhlman-nál érdeklődtek hivatalos álláspont iránt. A főnök szavait ugyan nem cáfolta, de semmi mást nem volt hajlandó elárulni. Azt viszont megerősítette, hogy intenzíven dolgoznak a hatótáv növelésén:

 „Folytatjuk kutatás-fejlesztési programunkat, mert hisszük, hogy az akkuból többet lehet kihozni, és rövidesen a hatótáv témája lekerül a napirendről. A jelenlegi benzines járművek hatótávjával összemérhető autóról beszélünk.”

Forrás: ecomento.tv